رابطه بین پیوند با مدرسه و حمایت تحصیلی

پروژه تحقیقاتی جهت اخذ درجه کارشناسی رشته علوم تربیتی پیش دبستانی و دبستانی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 107
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی علوم تربیتی


توضیحات کامل

هدف این مطالعه بررسی رابطه بین پیوند با مدرسه و حمایت تحصیلی در دانش آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه بود. این پژوهش از نظر موضوع در حوزه تحقیقات آموزش و پرورش قرارمی گیرد. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی -پیمایشی است.جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان دخترانه است.

برای بدست آوردن حجم نمونه در این تحقیق از فرمول کوکران استفاده شده است ، و حجم نمونه 160 نفر تعیین شد. در این تحقیق از پرسشنامه استفاده شده است: پرسشنامه پیوند با مدرسه و پرسشنامه حمایت تحصیلی. اعتبار محتوای این پرسشنامه توسط استاد راهنما و تعدادی از مدیران مدارس شهر مورد تأیید قرار گرفته است و از اعتبار لازم برخوردار می باشد. دراین پژوهش جهت بررسی داده های آماری از نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج به دست آمده از آزمون ها نشان می دهد حمایت تحصیلی دانش آموزان توانایی پیش بینی متغیر پیوند با مدرسه و همه مؤلفه های آن را دارا می باشد. در نتیجه فرضیه اصلی تحقیق عبارتست از: بین پیوند با مدرسه و حمایت تحصیلی دانش آموزان رابطه معنی دار وجود دارد ، که مورد تایید قرار می گیرد.

فهرست مطالب

فصل اول کلیات پژوهش

1-1- مقدمه. 2

1-2- بیان مسئله. 3

1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش 4

1-4- اهداف پژوهش 5

1-4-1- هدف اصلی 5

1-4-2- اهداف فرعی 5

1-5- سوالات پژوهش 5

1-5-1- سوال اصلی 5

1-5-2- سوالات فرعی 6

1-6- فرضیات پژوهش 6

1-7- قلمرو پژوهش 6

1-7-1- قلمرو موضوعی 6

1-7-2- قلمرو زمانی 6

1-7-3- قلمرو مکانی 6

1-8- تعریف اصطلاحات پژوهش 6

فصل دوم ادبیات پژوهش

2-1- مقدمه. 11

2-2- پیوند با مدرسه. 11

2-2-1- تعریف مدرسه. 11

2-2-2- اهمیت بررسی پیوند با مدرسه. 11

2-2-3- تعاریف پیوند با مدرسه. 13

2-2-4- تئوری های پیوند با مدرسه. 13

2-2-4-1- تئوری کنترل اجتماعی 13

2-2-4-2- تئوری خود کنترلی 32

2-2-4-3- مدل رشد اجتماعی 39

2-2-5- سبک های پیوند با مدرسه. 41

2-2-6- نقش خانواده در پیوند با مدرسه. 43

2-3- حمایت تحصیلی 46

2-3-1- تعاریف. 46

2-3-2- نظریات حمایت تحصیلی 46

2-3-3- شخصیت معلم ویzwj;ژگی های معلم و فشارهای روانی معلم 47

2-3-4- امنیت عاطفی معلم 48

2-3-5- نگرش های معلم 49

2-3-6- سبک های معلم 50

2-3-7- ارزش صحبت کردن معلم 51

2-3-8- فشارهای روانی معلم 52

2-3-9- نفش خانواده در حمایت تحصیلی فرزندان 53

2-4- پیشینه تحقیق 58

2-4-1- پژوهش های خارجی 58

2-4-2- پژوهش های داخلی 58

فصل سوم روش شناسی تحقیق

3-1- مقدمه. 65

3-2- روش پژوهش 65

3-3 جامعه آماری 66

3-4- نمونه آماری 66

3-5- ابزار جمع آوری اطلاعات. 67

3-6- روایی و پایایی پرسشنامه. 68

3-6-1- تعیین اعتبار( روایی)پرسشنامه. 68

3-6-2- تعیین پایایی( قابلیت اعتماد)پرسشنامه. 68

3-7- تجزیه و تحلیل آماری 70

فصل چهارم تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش

4-1- یافته های توصیفی پیرامون نمونه تحقیق 72

4-2- تحلیل توصیفی و استنباطی فرضیه های تحقیق 74

فصل پنجم ارائه نتایج و پیشنهادات تحقیق

5-1- مقدمه. 86

5-2- نتایج توصیفی 86

5-3- نتایج استنباطی ( نقد و بررسی فرضیات)86

5-3-1- فرضیه های فرعی 87

5-4- پیشنهادات. 88

5-4-1- پیشنهادات برای سازمان :88

5-4-2- پیشنهادات برای تحقیقات آتی 90

5-5- محدودیت های پژوهش 90

منابع 91

منابع فارسی 91

منابع لاتین 91

فهرست اشکال

شکل 4-1: نمونه تحقیق براساس مقطع تحصیلی 72

شکل 4-2: نمونه تحقیق براساس شغل پدر73

شکل4-3: بررسی نمونه به تفکیک شغل مادر74

فهرست جداول

جدول 4-1: نمونه تحقیق به تفکیک مقطع تحصیلی 72

جدول 4-2: نمونه تحقیق به تفکیک شغل پدر73

جدول 4-3: نمونه تحقیق به تفکیک شغل مادر73

جدول 4-4 میانگین و انحراف معیار متغیر های پژوهش 74

جدول 4-5ماتریس های همبستگی متغیرهای پژوهش 75

جدول 4-6 خلاصه رگرسیون پیش بینی پیوند با مدرسه و مؤلفه های آن براساس متغیر حمایت تحصیلی 76

جدول 4-7 میانگین و انحراف معیار متغیر های پژوهش 76

جدول 4-8ماتریس های همبستگی متغیرهای پژوهش 77

جدول 4-9خلاصه رگرسیون پیش بینی پیوند با مدرسه و مؤلفه های آن براساس متغیر حمایت تحصیلی معلم 78

جدول 4-10 میانگین و انحراف معیار متغیر های پژوهش 78

جدول 4-11ماتریس های همبستگی متغیرهای پژوهش 79

جدول 4-12خلاصه رگرسیون پیش بینی پیوند با مدرسه و مؤلفه های آن براساس متغیر حمایت تحصیلی پدر80

جدول 4-13 میانگین و انحراف معیار متغیر های پژوهش 80

جدول 4-14ماتریس های همبستگی متغیرهای پژوهش 81

جدول 4-15خلاصه رگرسیون پیش بینی پیوند با مدرسه و مؤلفه های آن براساس متغیر حمایت تحصیلی مادر82

جدول 4-17ماتریس های همبستگی متغیرهای پژوهش 83

جدول 4-خلاصه رگرسیون پیش بینی پیوند با مدرسه و مؤلفه های آن براساس متغیر حمایت تحصیلی همسالان 84


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت کاروانسرای آوه

رابطه بین پیوند با مدرسه و حمایت تحصیلی

پاورپوینت تصفیه آب و فاضلاب

پاورپوینت مهندسی فرهنگ در سیستم مدیریت HSE

پاورپوینت شیوه های مطالعه

پاورپوینت عایق ماندگار (ICF) معماری

های ,پژوهش ,مدرسه ,پیوند ,جدول ,تحصیلی ,پیوند با ,جدول 4 ,با مدرسه ,حمایت تحصیلی ,2 3 ,متغیر حمایت تحصیلی ,براساس متغیر حمایت ,همبستگی متغیرهای پژوهش ,انحراف معیار متغیر

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

گـل آبـی Andisheh دل نوشته های یک عدد خیار irancarpetmag معرفی کالا فروشگاهی دنياي مزه ها فرهنگی ادبی علمی آموزشی pezshkbartar ریحانه محمد جهانسیر